home_slider

Visie en werkwijze

Hoe helpen wij u?

Bij de Steunwijzer luisteren wij aandachtig naar u met het doel om een goed beeld van uw situatie te krijgen. U staat bij ons centraal en daarom nemen we alle tijd die nodig is om de situatie goed te begrijpen. Aan het eind van het gesprek krijgt u van ons een advies en/of een verwijzing. Wanneer dat nodig is overleggen we eerst binnen ons team voor (aanvullend) advies. Indien u dat wenst maken we een vervolgafspraak om de resultaten te bepreken. Indien nodig geven we extra advies en ondersteuning.

  • U meldt zich bij ons via telefoon, email of website.
  • We nemen de telefoon niet op. U hoort een voicemail bericht waarna u kunt inspreken.
  • Wij nemen contact met u op en maken een afspraak.
  • U hebt een afspraak met 2 van onze medewerkers.
  • De locatie spreken we af in overleg.
  • Wij luisteren aandachtig naar uw verhaal en vragen.
  • We geven u een schriftelijk advies.
  • We maken een vervolgafspraak om het resultaat te bespreken.
  • We nemen uw vraag of probleem serieus.
  • Alle vragen worden behandeld.
  • Wij nemen alle tijd daarvoor die nodig is.
  • We registreren geen namen, email of huisadressen.
  • Ons advies is onafhankelijk.
  • Wij zijn niet gebonden aan enig andere organisatie.
  • Essentieel bij onze werkwijze is persoonlijk contact. Tijd, aandacht en vertrouwen zijn belangrijke voorwaarden bij het geven van ondersteuning.
  • Wij gaan er vanuit dat ons systeem voor sommige mensen te gecompliceerd is. In dat geval moet het systeem rekening houden met die mensen. We wijzen organisaties op hun gebrekkige communicatie of falende regelgeving, wanneer daardoor mensen buiten gesloten worden.
  • We willen organisaties adviseren hoe ze kunnen voorkomen dat mensen niet geholpen worden.
  • Op onze website vermelden we alle gevallen en ons advies, zodat ook anderen er baat bij hebben.

Meer weten?